• 1

    posted a message on AliensVsPredator [Content from Prometheus, Alien: Covenant (SOON)] [Coming soon to Minecraft 1.10.2]
    Kool! I tested out the resin blocks and I loved how they changed the stone walls and soon xeno's began to spawn. the problem there is that The xenos would suffocate in the floor when they spawned which would kinda suck since they are suppose to fit into small places easy. I love the new pred models so much, can't wait for an updated queen this mod of yours is going to be great :)
    Posted in: Minecraft Mods
  • 0

    posted a message on [1.5.2] Aliens Vs Predator
    Lol I spawned in a swamp and a drone jumped off of a ledge and killed me with 1 hit. when I respawned guess who was happy to see me :D lol I love the texture and model for the drones so much can't wait to see the others models get an update to lol
    Posted in: WIP Mods
  • 0

    posted a message on [1.5.2] Aliens Vs Predator
    Your texturer and modeler need big praises for these. looks so freaking awsome
    Posted in: WIP Mods
  • 0

    posted a message on [1.5.2] Aliens Vs Predator
    Quote from Ri5ux

    Well, I finally got the texture... behold...



    That's the best damn thing i've seen in a while lol
    Posted in: WIP Mods
  • 0

    posted a message on [1.5.2] Aliens Vs Predator
    That's a freaking kool model lol. hmm praetorians would be really kool I loved the ones in avp 2010 and that praetorian scream ^ ^. But yeah for a praetorian it has to be larger and has to have a queens head crest Although I think that would be a wonderful model for the standard aliens c:. This mod is progressing swiftly since the last time I checked up on it c:
    Posted in: WIP Mods
  • 0

    posted a message on [1.5.2] Aliens Vs Predator
    This mod will be great when it's finished for maps lol. so with the alien queen...are you gonna make xenocaves that spawn underground? so it would look unique and not just some cave ( bear mind i no nothing of how to mod so idk if that creates issues ) but if you find a queen in her hive i'm guessing she'll be in the egg laying position, so if you hurt that position enough will it switch over to the un-eggsacked queen witch will chase after you and try to kill you and have a boss bar...that would be epic...
    Posted in: WIP Mods
  • 0

    posted a message on [1.5.2] Aliens Vs Predator
    Quote from Ri5ux

    I got the pre-release of forge for modders about 2 days ago, and I tried as hard as I could to make things work, but still things refused. Blocks wouldn't have textures, nothing would show in the creative mode menu, but it existed, as far as I could see mobs wouldn't spawn... guns wouldn't shoot. It was a complete mess. If you guys know anyone that could help out, please tell me.
    That freaking sux :o do the have videos to help people out with this? ik they changed alot with 1.3. with joining multi/and single
    Posted in: WIP Mods
  • 0

    posted a message on [1.5.2] Aliens Vs Predator
    They are also adding a couple more types of aliens. which will become officially canon once the game comes out. avp movies arent canon
    Posted in: WIP Mods
  • 0

    posted a message on [1.5.2] Aliens Vs Predator
    Quote from Cowster

    Just to let u know,that's no new alien. It was in the recent avp game, it's the predialien, not the half pred and half alien one but this other one it's basicly a queens right hand guard.I know it's spelled the same i think as the half and half one but yeah it's not the same as the half.I thought it was when i got the game by the name of it,only then to realize it's just a another different alien.No connections to the predator though just alien.
    that's not a predalien as there will be preds in the game. your thinking about a praetorains which usually is really big but with a queen head but this new alien could a be a praetorian but deff not a predalien.
    Posted in: WIP Mods
  • 0

    posted a message on [1.5.2] Aliens Vs Predator
    was just watching the new trailer from colonial marines and Saw a cool new alien type. it was on all fours. had a axe like tail. a queen head. and spat acid. also loving the queen with the eggsack looks freaking cool :) but with the special aliens are you thinking about adding new animal mobs? like in the old avp there were dog like creatures called kurns that attacked everything and spider like things called critlics I belive. it would make up not being able to do base edits C: I swear I will love you forever if you were able to do this lol.
    Posted in: WIP Mods
  • 0

    posted a message on [1.5.2] Aliens Vs Predator
    Dammit people if he could update he would have by now . IT WILL BE UPDATED WHEN FORGE IS UPDATED. you guys don't need to pester the guy who is working to make the mod for you. so chill :D
    Posted in: WIP Mods
  • 0

    posted a message on [1.5.2] Aliens Vs Predator
    Quote from Ri5ux

    Yes, Xenomorphs can somewhat climb on walls already, about the same way that facehuggers can. They can't climb upside down yet, but maybe I will figure something out about that.
    Oh and I just wanted to mention that ( if you already haven't done this, just gonna ask cause I really don't feel like getting on minecraft today to test) when I was test the aliens they had fall damage which like the preds they shouldn't have. sorry just been buring up thinking about that :L lol
    Posted in: WIP Mods
  • 0

    posted a message on [1.5.2] Aliens Vs Predator
    Lol I also love how easy it is to install this mod and to update it with other mods and it's super compatible with pretty much any mod thanks to forge. thank you for putting in your own time to work on this awsome mod c:
    Posted in: WIP Mods
  • 0

    posted a message on [1.5.2] Aliens Vs Predator
    Quote from Ri5ux
    I don't know if it would edit any base classes, I don't think it would, but I am not 100% sure.
    It would be so cool if you could do this so everyone will be happy lol. and to make it to where you don't have to read all these comments asking for new stuff why don't you open this website where people can sign up and submit there ideas and people vote on them like how the aether mod is doing now.
    Posted in: WIP Mods
  • 0

    posted a message on [1.5.2] Aliens Vs Predator
    Quote from Ri5ux

    This mod doesnt use ModLoader, at all. Everyone is going to eventually stop using ModLoader and start using Forge. Also, when you die, I would think you become human again, what do you think should happen?
    it would kinda suck if you never wanted to be and alien and you become one forever lol. could you make it to where it's a choice after your done with your initial crucial stuff ? kinda like ..um..you die as a alien and it gives you a choice to stay alien or would that change to many files? I no nothing of coding lol
    Posted in: WIP Mods
  • To post a comment, please or register a new account.